DİĞER KATEGORİLER

İstanbul'da 7 tünele onay çıktı

İstanbul trafiğini rahatlatacak Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa ve Sarıyer Kilyos tünelleri projelerine ilişkin planlar İBB Meclisinde oy çokluğuyla kabul edildi. Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa hattında yer alacak karşılıklı toplam 23 kilometrelik 6 tünelden günde 300 bin, 6 kilometrelik Sarıyer Kilyos Tünelinden de 40 bin aracın geçmesi bekleniyor.

İSLAM OYUNLARI 6
İstanbul'daki Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa ve Sarıyer Kilyos tünelleri projelerine ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli plan ve plan değişiklikleri teklifi İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinde oy çokluğuyla kabul edildi. İBB Meclisinin Saraçhane'deki belediye binasında yapılan toplantıda, Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa ve Sarıyer Kilyos tünelleri projelerine ilişkin teklif görüşüldü. Çalışma kapsamında, İstanbul'un en önemli sorunlarından biri olan trafiği rahatlatmak için şehrin ana arterleri E-5 ve E-6 karayollarını bağlayacak birbirinden bağımsız 6 tünel yapılacak. Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece- Bahçelievler-Bayrampaşa hattında yaklaşık 23 kilometre uzunluğundaki tünellerin 2,5 milyar liraya mal olması öngörülüyor. Ayrıca, 6 kilometre uzunluğunda Sarıyer Kilyos Tünelinin de yapımı gerçekleştirilecek. Büyükçekmece-Bayrampaşa arasındaki hatta bulunan 6 tünelden günde 300 bin, Sarıyer Kilyos Tünelinden ise 40 bin aracın geçmesi bekleniyor. CHP'li üyeler itirazda bulundu CHP'li meclis üyeleri, İstanbul'un trafik sorununun karayolu ve lastik tekerlekli araçlara yönelik çözümlerle bitirilemeyeceğini savunarak, aynı hatta metro yapılması gerektiğini belirtti. CHP Grubu adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökhan Zeybek, "23 kilometre uzunluğundaki karayolları tünelleri İstanbul'un ulaşım meselesini, lastik tekerlekli araçlarla çözme anlayışımıza yeni bir yük getirecektir. Kısa vadede olumlu sonuçlar doğursa bile uzun vadede hiçbir şekilde İstanbul'un sorununu çözmeyecektir." dedi. Eleştirilere yanıt veren AK Partili Meclis Üyesi, Ulaşım ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter ise 23 kilometre uzunluğundaki tünelin maliyetinin 2.5 milyar lira olacağını söyledi. Metronun kilometre maliyetinin 50 milyon dolar olduğunu ifade eden Yeter, Büyükçekmece-Esenyurt-Avcılar-Küçükçekmece-Bahçelievler-Bayrampaşa tünellerinden günde 300 bin aracın geçmesinin beklendiğini açıkladı. Teklif, oy çokluğuyla kabul edildi. Tünellerin yapımına bu yıl başlanması planlanıyor.
BENZER HABERLER
06.05.2024 23:09
Konya Büyükşehir 1. Lig’de
06.05.2024 22:46
Ali Çamdalı: Bu motivasyon, bizi Samsunspor maçına taşıyacak
06.05.2024 22:41
ALTIN DEĞERİNDE 1 PUAN!
06.05.2024 22:12
TFF'den Hatayspor'a haciz
06.05.2024 20:28
Ali Çamdalı'nın ilk teknik direktörlük sınavı
06.05.2024 20:10
Konyaspor’da Marlos şoku