Türkiye' de marka olmak öyle kolay olmuyor- Abdullah LEBLEBİCİ- Yeni Meram Gazetesi
Yerleşim birimlerinin marka değerleri vardır. Örneğin Mevlana Konya’nın, Seyit Harun, Kuğulu gibi önemli ziyaret yerleri de Seydişehir’in marka değerleridir.
Diğer yandan, firmaların bilinen, tanınan, güvenilir ürünlere sahip olması için çok uzun yıllara ihtiyacı vardır. Özellikle gıda ürünlerinde güvenilir marka olmak hiç de kolay değil. Yıllar içinde ürettiğiniz ürün aynı kalitede, hatta geçen yıllarda daha da kaliteli olmaz ise firmanın bir anda yok olması kaçınılmaz gerçektir.
Konya Şeker ülkemizin önemli markasıdır. Bunun yanında Konya Şeker bünyesinde üretime başladığı tarihten itibaren kaliteden, damak tadından taviz vermeyen bir marka daha var TORKU. Torku’nun gıda üretim tesislerini zaman zaman gezme fırsatım oldu. Gezenler bilir, üretim tesislerini öyle yakından görme imkanı yok. Özel cam bölmelerin ardından görebilirsin.Bu da ürünlerde hijyene verilen önemi gösteriyor. TORKU geçen sürede elde ettiği pazar payı ve tüketiciler tarafından tercih edilen ürünlere sahip olması ile zaten kendisini ispat etmişti.
GÜVENİLİR MARKA
Tüketicilerin ilgi göstermesi ve güvenmesi önemli, ancak dalında uzman basın yayın organlarının araştırma ve incelemelerinde bunun tescil etmesi de önemli. Konusunda oldukça iddialı olan Marketing Türkiye Dergisi adına kamuoyu araştırması yapan Kuantum Araştırma’nın Ocak-Şubat 2023 tarihleri arasında gerçekleştirdiği araştırmasında, Torku, GIDA kategorisinde güvenilir ürün sıralamasında ilk sırada yer aldı.
Otomotiv, Gıda, Kozmetik, Kişisel Bakım, Hazır Giyim, Küçük Ev Aletleri, Finans, Perakende, Beyaz Eşya, Teknoloji ve Akaryakıt sektörlerindeki analiz sonuçlarına göre Gıdada Torku, yüzde 90.4 gibi yüksek bir oran ile “Güven” duyulan marka olurken, % 84,8’lik genel ortalama ile “en çok tavsiye edilen” marka olması öyle geçiştirilecek bir konu değil. Bunun arkasında KONYA ŞEKER gibi dev bir firmanın yanı sıra iyi bir yönetim, özverili çalışanlar, kaliteli hammadde seçilmesi ve daha birçok etken var.
Hepsi bir araya gelmeli ki, ortaya çıkan ürün Torku Gıda da ki gibi güvenilir ve lezzetli olsun. Gıda sektöründeki sonuç raporunda, güven duyulan ve gelecekte tercih etme kategorilerinde yüzde 90,4 ile birinci ve sürdürülebilirlik alt başlığında da yüzde 90,2 ile ilk sırada yer alan Torku, sektör ortalamasında da 84,8 ile Gıda kategorisinde ilk sırayı alması yukarıda bahsettiğim gibi bir iki cümle ile geçiştirilemez.Konya Şeker’in Çumra Atıştırmalık, Panagro ve Seydibey tesislerinde üretilen Torku markalı ürünlerin yakın zamanda “TSE Sürdürülebilir Güvenli Üretim belgesi” alması, üretim aşamasından tüketicilere ulaşana kadar titiz çalışmanın sonucudur. Böyle güzel bir sonuca ulaştıkları ve Ülkenin güvenilir markası olma başarısını gösterdikleri için PANKOBİRLİK Genel Başkanı ve Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Erkoyuncu ve yönetimini. Ayrıca tüm çalışanlarını tebrik ediyor, Türkiye de marka olmanın öyle kolay olmadığının da altını çiziyorum.
leblebicia@gmail.com