Trafik komisyonu daha radikal kararlar almalı- Abdullah LEBLEBİCİ- Yeni Meram Gazetesi
Türkiye ve Konya’da her üç kişiye bir araç düşerken, Seydişehir’de ise yaklaşık iki kişiye bir araç düşüyor. Bu da beraberinde başta ana arterler olmak üzere ilçenin her bölgesinde yoğun bir trafik akışına neden oluyor. Durum böyle olunca İlçe Trafik Komisyonuna trafik akışını düzenlemek için daha çok iş düştüğü gibi zaman zaman radikal kararlar almaları gerekliliğini ortaya çıkarıyor. Trafik komisyonu trafiğin düzeni için mutlaka kararlar alıyor. Ne yazık ki her geçen gün trafik daha da çıkmaza giriyor. Bu sebeple birkaç öneri yapma ihtiyacı da ortaya çıkıyor.
ÖRNEĞİN
Sadi Irmak Caddesi, özellikle Çarşamba ve Perşembe günleri nerede ise geçit vermiyor. Burada en büyük sıkıntı çift parklar. Çift parkı önlemenin imkanı yok bu sebeple sağ ve sol parklar kaldırımlara dikine değil de yatay olarak yeniden düzenlenir ise bir miktar rahatlama sağlanır. Diğer yandan, yol yapımı ve çevre düzenlemesi nedeniyle kaldırılan trafik levhaları oldukça fazla, bu levhaların acil olarak yerlerine tekrar konulması lazım. (örneğin Eğitim Kırtasiye yanındaki sokaktan kavşağa geliş yasak olmasına rağmen levha olmaması nedeniyle uygulama imkanı yok.) Sıkıntı yaşanan önemli bir yer de Uludağ Caddesi, burada tek yön uygulamasına geçilebilir. İlk zamanlar alışmak zor olabilir ancak, ilerleyen zamanlarda alışılır. Girişi garaj kavşağından verip, köylü pazarı tarafından Atatürk ilkokulu istikametine yönlendirme yapılabilir. Yine, Uludağ Caddesinden Seyit Harun kavşağına çıkışta ara geçiş ile Mavi Köşe önündeki ara geçişin kapatılması bu bölgeyi oldukça rahatlatacaktır. Zira burada çok uzun kuyruklar oluşuyor.
Bir örnek te Medaş önündeki (BP petrol önü) ara geçiş kapatılabilir. Burada gün içerisinde yeterli denetimi yapılamadığından ters yön ihlalleri nedeniyle olumsuz ve tehlikeli durumlar sık sık yaşanmakta. Bir diğer önemli yer de, Çarşı meydanı ve cami çevresinde yapılan düzenleme sonrası araçların tek yönlü geçiş yapacak olması, bunun yanında yolun karşılıklı geçişe imkan vermemesi dolayısı ile araç trafiğine kapatılması ciddi anlamda sıkıntı yaratacaktır. Bu bölgeye şimdiden otopark yapılmaz ya da planlanmaz ise çarşı meydanı ve civarında sıkıntı daha da büyüyecektir. Ayrıca; ana caddeler üzerinde tek yön uygulaması düşünülebilir. (Mesela Hürriyet Caddesinde özellikle seyit Harun Kavşağındaki trafik sıkışıklığını gidermek için tek yön uygulaması yapılabilir.) Yaya geçitleri yeniden düzenlenmeli. (Örneğin Seyit Harun Kavşağında şampiyon market önündeki yaya geçidinin kaldırılarak Mavi Köşe önüne, Tadım Unlu Mamüller önündeki yaya geçidinin Aras Kargo tarafına alınması gibi.) Atatürk Caddesinin orta refüj ile tekrar ayrılmasını zor görüyorum. Ancak, cadde üzerinde ikinci sıra parklara ve trafik sıkışıklığına izin vermeyecek ve trafik akışını rahatlatacak önlemler alınmalı, ya da bu yol TEK YÖN YAPILMALI.
Bunların yanında öncelikli sorun otopark. Artan araç sayısı ile birlikte otopark olmazsa olmazlardan biri haline geldi.
İşin özü; Seydişehir İlçe Trafik komisyonu, daha radikal kararlar alarak sorunlara çözüm bulmalı.
leblebicia@gmail.com