Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği Anadolu Seminerleri, Konya Sanayi Odası ev sahipliğinde ‘Konya Buluşmaları yapıldı. Toplantıda konuşan Konya Sanayi Odası Başkanı Mustafa Büyükeğen, Konya’nın artık sanayi kimliği ile öne çıkan bir kent olduğunu ifade ederek, Konya’da aile şirketlerinin ön planda olduğunu vurguladı
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) Anadolu Seminerleri, Konya Sanayi Odası ev sahipliğinde ‘Konya Buluşma’ları gerçekleştirildi. Programa, Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği seminerine TKYD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka, Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Büyükeğen, Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Sibel Kaya, Garanti BBVA Kobi Bankacılığı Pazarlama Direktörü Nurdan Tunay Günaylı , İstanbul Ekonomi Araştırma Yönetici Ortağı ve TKYD Ekonomi Danışmanı Can Selçuki, Yıldız Pul Otomotiv Parçaları Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Seyit AcarEkonomi Gazetesi Genel Koordinatörü Vahap Munyar’ın konuşmacı olarak katıldığı seminere Konya Sanayi ve İş Dünyasından pek çok iş insanı katılım sağladı.
KONYA SANAYİCİLİK KİMLİĞİ KAZANDI
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği seminerinde söz alan Konya Sanayi Odası Başkanı Mustafa Büyükeğen Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Kurumsal Yönetim Uygulamaları seminerinde Konya’nın son yıllarda sanayi şehirleri arasında girdiğinin altını çizerek, “Malumunuz Konya’mız, coğrafya kitaplarında hepimize ‘Tarım Şehri’, ‘Türkiye’nin Tahıl Ambarı’ olarak anlatıldı. Bu elbette doğrudur. Ancak Konya’mız son dönemde bir de ‘Sanayicilik Kimliği’ kazandı “ dedi. Başkan Büyükeğen Konya’nın Türkiye’de sanayi anlamında öncü şehirler arasına girerek irili ufaklı pekçok sanayi kuruluşuna ev sahipliği yaptığını söyledi. Büyükeğen, Türkiye sanayisinin önde gelen şehirlerinden olduğunu dile getirerek, “Konya’mız son dönemde bir de “Sanayicilik Kimliği” kazandı. Bugün sanayi üretimi yapan 12 organize sanayi bölgemiz, 120’nin üzerinde sanayi sitemiz, Teknoloji Endüstri Bölgemiz ve diğer sanayi alanlarımızla Türkiye’nin öncü sanayi şehirlerinden birisiyiz.” dedi.
“195 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ”
Konya’nın ürettiği ürünleri sadece Türkiye pazarına değil tüm dünya pazarlarına ihraç ettiğinin altını çizen Başkan Büyükeğen, “Konya’da3.400’ün üzerinde ihracatçı firmamızla, 195 ülkeye yıllık 3.3 milyar doların üzerinde ihracat yapıyoruz. İhracatımızın yüzde 95’ini sanayi mamulleri oluşturuyor. Türkiye’nin; 4. büyük makine ihracatçısıyız. Savunma ve Havacılık Sanayinde; İstanbul, Ankara ve Eskişehir’in ardından yine Türkiye’nin 4. büyük ihracatçısıyız. Otomotiv Endüstrisinde; Türkiye’de en fazla ihracat yapan 7. şehiriz. İhracatta kilogram başına değerimizi ise, yüzde 40 artırarak 1,63 dolardan 2,3 dolara çıkarmaya başardık. “ ifadelerini kullandı. Büyükeğen Konya’nın katma değeri ileri teknoloji ürünleri üretiminde ön sıralarda gelen bir şehir olduğuna vurgu yaparak, “Teknoloji İmalat Oranlarına baktığımızda ise; düşük teknolojiden büyük oranda çıkmış durumdayız. Şu anda toplam üretimimiz içerisinde en büyük pay, yüzde 47,5 ile orta-yüksek teknolojiye ait. Ben sizlerin huzurunda bu başarıların mimarı sanayicilerimizi ve çalışanlarımızı bir kez daha yürekten kutluyor, teşekkür ediyorum. “ dedi.
“KONYA’DAKİ ŞİRKETLERİN ÇOĞU AİLE ŞİRKETİ”
Konya’nın gerek sanayileşme gerekse ticaret konusunda Türkiye’nin önde gelen şehirleri arasında yer aldığını dile getiren Büyükeğen, “Malumunuz Konya’mızdaki şirketlerimizin çoğunluğu da, tıpkı ülkemizdeki gibi aile şirketleri. Ağırlıklı olarak dedelerin veya babaların kurduğu bu şirketlerde, şu anda çok iyi eğitimler almış, birkaç dil bilen 2. veya 3. nesil iş başında. Yani çocukların, gelinlerin, damatların ve torunların da şirketlerimizde çalışmaya başladığı, yönetime dahil olduğu bir sürecin içerisindeyiz. Dolayısıyla aile şirketlerimizde sürdürülebilirliği sağlamak için, aynı zamanda kurumsallaşma ve aile anayasası gibi kavramların daha hakim olması gerektiği bir dönemin de içerisindeyiz.” dedi. Büyükeğen şirketlere sadece aile değeri olarak bakmanın doğru bir bakış açısı olmayacağının altını çizerek, “Şirketleri, dedelerimiz, babalarımız kurmuş, büyütmüş olabilir. Biz de kurmuş, büyütmüş olabiliriz. Ancak bu şirketler artık sadece aile bireylerinin değil, toplumun ve ülkenin milli değerleridir. Hepimiz bu sorumlulukla hareket etmek, kurumsal yönetim anlamında gereken tüm adımları atmak zorundayız. Yani bu keyfi bir mesele değildir, mecburiyettir. Dolayısıyla sürdürülebilir olamayan veya kapanan, sadece bir şirket değil, ülkemizin sermayesidir, ülkemizin değeridir. Bu yüzden üretimi destekleyen, sürdürülebilir kılan tüm mekanizmaların kurumsal bir yapı ile canlı tutulması gerekiyor.” İfadelerini kullandı. Konya’nın her alanda olduğu gibi ticaret ve sanayi alanında da milli ve manevi değerlere önem verdiğini dile getiren Büyükeğen, “Biz de Konya Sanayi Odası olarak, milli bir değer olan aile şirketlerinin sürdürülebilir olması için çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Bu konuda paneller, eğitimler düzenliyor, kurumsal yönetim anlayışının daha fazla hakim olması için çaba sarf ediyoruz. Bugün ev sahipliği yaptığımız seminerle de, bu konunun tekrar gündeme gelmesinden son derece memnunuz.” dedi.