Cumhur İttifakına Algı Operasyonu- Fatih ARSLANPINAR- Yeni Meram Gazetesi
Geçtiğimiz günlerde seçim istatistiklerine yönelik birkaç paylaşımda bulunmuş idim. Bunun üzerine Cumhur İttifakı takribi %41, Millet İttifakı (HDP dahil olmak üzere) %45’lik bir oy oranına sahip. %14’lük kararsız gurup bu işin dengesini değiştirecek. Seçim istatistiklerinde kararsız oylar, oy çokluğuna göre dağıtım yapılır ama atlanan mevzunun bir kez daha altını çizmek isterim. Kararsız oyların neredeyse tamamı cumhur ittifakının… Hal böyleyken cumhur ittifakı seçimi tamamen kaybetti algısı oluşturulmak isteniyor.
Ak Parti ve Cumhur İttifakı halkın gözünde güvenini kaybetmiş gibi dursa da seçime halen 11 ay var. Erdoğan’ın seçim zaferlerine şöyle bir geriye dönüp bakarsanız, seçim öncesi atakları, söylemleri, kararları seçimin gidişatını doğrudan değiştiriyor. Erdoğan’ın seçim öncesi özellikle ocak, şubat, mart aylarında; ekonomik buhranı ortadan kaldıracak, enflasyon seviyelerini düşürecek adımları atması muhtemel gözüküyor. Tabi birde olası dış gerilimler de seçimi etkileyecektir. Türkiye – Yunanistan gibi bir olası savaşın Ağustos – Eylül aylarında başlaması öngörüsünde de bulunursak, seçim zamanı Vatan – Millet olgusunu güçlendirerek seçime gidilirse kazanan değişmeyecektir. Erdoğan; seçim, ittifak, iktidar ve vatan için mücadele verse de bir taraftan Muhalif kanal sürekli bir algı operasyonu peşinde. Cumhur İttifakı’nın güvenini kaybetmesi, alınan kararları spekülatif bir şekilde sosyal mecralara taşımasının farklı bir açıklaması yok. Ve gerçekleştirilen bu algı operasyonu başarıya da ulaşmış gibi gözüküyor. Vatandaşın nabzını tutmak için sokağa çıktığımda 7’sinden 70’ine herkes “bu seçim kaybedecek.” diyor. Neden diyorsun “Ekonomi” diyor. Eğer ki ekonomi düzelirse oyunu verir misin diyorsun “Zor kardeşim buradan düzeltmek” diyor. Kararsız kesimin nerdeyse tamamı bu yönde söylemler içerisinde. Vatandaşa yönelik başlatılan bu algı operasyonları, durmadan devam ediyor. Peki, Cumhur ittifakı sosyal mecrada nerede? Sorusuna verebileceğimiz cevap maalesef ki yok. Meydan boş kalırsa, doldurmak isteyen çok olur. Sosyal mecralarda yoksanız, yeni seçmenden de oy almanız zor, 60 yaşındaki büyüklerimizden de çünkü artık, Bu Bir Vazgeçilmez…!
*
Ak Parti teşkilatlarında özellikle Konya da çok fazla söylenen bir deyimi aktarmak isterim; “Biz seçim çalışması boyunca yaklaşık 3 ay, kapı kapı dolaşalım oy isteyelim Konya seçim sonuçlarında yalnız %1’lik bir kesimin oyunu değiştiririz. Ama Cumhurbaşkanı’nın Konya’ya gelip bir KONYAAA demesi bizim tüm çalışmalarımızdan daha etkili olur.” derler. Haksız da sayılmazlar dimi. Teşkilatların ve adayların kitlelere hitap ettiğini bu zamana kadar çok fazla görmedik. Bu minvalde, seçim içerisinde aday tartışmaları ve yarışı da şimdiden başlamış görünüyor. Birtakım görüşmeler, siyasal adımlar, eski vekiller ile görüşmeler vs. Fakat bu seçim de Milletvekili adayları öyle rast gele gelmiş bir seçim işleri başkanı ile yürütülmeyecek. Adam kayırmalar vs. de olmayacak. Kim kitlelere erişebiliyorsa, kim belirli ilçeleri belirli bölgeleri arkasından sürükleyebiliyorsa o isimler vekil adayı olacak. Tam da bu noktada, 6,5 Milyonluk yeni seçmenin oyunu da alabilmek için kim gençlik çalışmalarında kozmopolit bir şekilde gençleri arkasından sürükleyebiliyorsa onun aday gösterilmesi gerek. Öyle belirli sivil toplum kuruluşlarından yalnız bir cenaha hitap eden, seçildiğinde mecliste tek bir konuşma dahi yapmayan vekilleri listelerde görmemeliyiz, “Naçizane tavsiyemiz.”
Kalın Selametle…