ÇOKÇA TARTIŞILAN HZ. AİŞE'NİN EVLENDİĞİ YAŞ MESELESİNİN ASLI- Medine EKMEKCİ- Yeni Meram Gazetesi
Kıymetli dostlar malumunuz birkaç gündür gündemi meşgul eden konu Hz. Aişe'nin evlilik yaşı mevzusu..
Biliyorsunuz, Diamond Tema isimli kişi ile güya şeriatı savunacak birisini koymuşlar karşılıklı güya münazara yapıyorlar. (İslam'ı savunsun diye görünen gencin geçmişte LGBT'yi savunduğu ve İslam'a küfür ettiği videolar ortaya çıktı.)
Hz. Aişe’nin evlilik yaşı, İslam tarihi boyunca tartışılan bir konudur. Farklı kaynaklar ve yorumlar, bu olayın farklı zamanlarında gerçekleştiğini savunmaktadır. .
Tartışmanın iki ana ekseni bulunmaktadır: Erken Evlilik Savunucuları: Hz. Aişe validemiz söyle anlatıyor: Ben altı yaşında iken Resulullah (s.a.s.) ile nikâhlandım. Sonra Medine’ye geldik. Sıtmaya yakalandım saçım döküldü. Sonra saçım uzadı, bölük bölük oldu. Bir gün kız arkadaşlarımla beraber salıncakta sallanıyordum. Annem Ümmü Râman beni çağırdı. Geldim. Ne istediğini bilmiyordum. Elimden tuttu, beni kapının ağzında durdurdu. Nefesim kesilmişti. Annem biraz su aldı; yüzümü başımı sildi. Sonra beni içeri girdirdi. Baktım içeride Ensar kadınları bir odada toplanmışlar. Beni görünce “hayırlı, bereketli olur İnşaallah,’’ dediler. Ve beni annemden teslim aldılar. Üstümü başımı düzelttiler. Kuşluk vakti içeri ansızın Resulullah (s.a.s.) girdi, beni O’na teslim ettiler. Ben o gün dokuz yaşında idim.” ibni Mace’yi kaynak olarak gösteriyorlar.
Geç evlendiğini savunanlar ise; Hristiyan din adamlarından Papaz Louis Ma’luf, “El Müncid Fi’l Lügatil ve’l Ulûmu” adlı lügatında, Arapların adet döneminden itibaren yaş sayımı yaptığını, hatta adete giren kızın Darun Nedve’ye götürüldüğünü, bundan sonraki süreçte eğer kız çocuğunu öldürmeye kalkışırsa Darun Nedve Mahkemesine kan parası ödemek zorunda olduğunu, Hz. Aişe’nin 603’te doğduğunu, 623’te evlendiğini ve 696’da vefat ettiğini belirterek 20 yaşında evlendi.” diyorlar.
Peygamberimiz kimle evlenmiş, kaç yaşında evlenmiş, ‘Şeriatın haricinde hiçbir sistemde 6 yaşındaki bir kızla evlenemezsiniz” diye saldırıyor bazıları. Ve buna da delil olarak Diyanet’in de onay verdiği ve Müslümanların büyük bir kesimi tarafından da sorgulanamaz olarak kabul edilen Buhari’yi kaynak gösteriyor.
Teraziyi doğru kurup Kur’an’ın emri ile adil şekilde sorgulamak gerekiyor. Şimdi asıl sorulması gerekenler;
-Eğer Diamon adlı şahsın söylediği peygambere hakaret ise o zaman Buhari’de yazanlar da peygambere hakaret olmuyor mu?
-Sorgulanamaz kaynak olarak İslam’ın içerisine yerleştirilmiş Buhari’de yazanlar katıksız doğru ise orada yazanları okuyan Diamond neden linç ediliyor?
-Diyanet İşleri kendi izin verip bastığı bir kaynakta Peygambere hakaret etmiş olmuyor da onu okuyan neden suçlu oluyor?
Yıllardır Kur'an kursunda ilimle geçti çocukluğum. Bize öğretilen Hz. Aişe'nin küçük yaşta evlenmiş olmasıydı. Şimdi nasıl bir tezatlık var anlayamıyorum.
Bu arada Diyarbakır yanarken gündemi yine meşgul ettiler. Hacılar, hocalar, siyasetçiler, medya hepsi üşüştü anında. Zihinler yine bölündü, toplum ikiye ayrıldı.
Dahası, Diamond denen kişinin videolarını bir kez bile izlemeden, takipçisi çok diye kendine rehber edindiği, (okumaktan aciz toplumun) bazıları kötüledi diye hemen tü kaka dediler. Bazılarının dediği gibi belki bir proje bilemiyorum. Bu kişinin videolarını uzun süredir izledim ve Müslümandan daha Müslüman. Yani çocuk en azından sorgulamayı öğrenmiş.
Asıl soru, biz neden bu gençlerin karşısına çıkaracak bilinçli, şuurlu gençlik yetiştiremiyoruz?