DİĞER KATEGORİLER

Başkan Kavuş'tan Yeni Meram'a ziyaret

Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, Yeni Meram’ı ziyaret etti. Başkan Kavuş, Meram’da yapılan ve yapılacak olan projeler hakkında önemli bilgiler verdi. Kavuş, Şükran Dönüşüm Projesi, sahipsiz sokak hayvanları, Meram’ın bütçesi, DOSD Meram ve Lystra Antik Kenti hakkında gazetemize önemli açıklamalarda bulundu

İSLAM OYUNLARI 6

Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş Yeni Meram’ı ziyaret etti. Ziyarette Kavuş'u, Yeni Meram Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Sarıkulak, Genel Müdür Mehmet Hançerli ve Genel Yayın Yönetmeni Muhammet Gümüş ağırladı.

Başkan Kavuş Meram’da devam eden ve yeni projeler hakkında konuştu.

Şükran Dönüşüm projesi ile ilgili bilgiler veren Kavuş, ”İhale sürecini başlattık lansmandan hemen sonra iskanla ilgili projenin kabulü ve iskanla ilgili süreci bitirdik. İhale ilanlarına çıkıldı. Kasımın ilk haftası inşallah belediyeye ait mülkler satışa başlıyor. İki aylık periyot içinde periyotlar içinde her hafta belli sayıda beş-on-onbeş sayıda talep talebe göre dükkanların satışını yapmış olacağız. Hepinizin bildiği birde hak sahipleri var. 70 küsur hak sahibinin de yaklaşık 5-6 gün içinde anahtarlarını teslim edeceğiz. Aynı zamanda trafiğe de açmış olacağız Şükran bölgesini. Yollar yapılmıştı zaten. UKOME ile görüşülerek hangi yollar yapılacak, hangi yollar kaç şeritli olacak. Biliyorsunuz o bölgede Sahipata ile Larende Yokuşu dediğimiz tek bir cadde var. Şuanda Larende Yokuşu zaten var cadde olarak. Ama direkt kilisenin karşısına çıkmıyor. Ucuna kadar gelip Rampalı’nın oraya çıkıyor. Ama Şükran girişinde ‘y’ şeklinde iki tane gidişli gelişli cadde oluşturmuş olduk. Bunu oluştururken bir miktar imardan vazgeçtik hem de bir katta silmiş olduk. Şu anda zemin artı 2 yüksekliğinde. Bazı yerlerinde zemin tek katlı, bazı yerler zemin artı iki şeklinde. Her sokakta yetişmiş ağaçlar var. Özellikle bu bölge için zaten beton görüntüsünün az olduğu bir bölge yaptığımız imar çalışmasından dolayı. Ama aynı zamanda peyzaj ve yeşil alanlarda oldukça bol olacak. Her şeyi düşünerek baştan planladık. İç avlularda bir tanesinde havuz var bankların olduğu güzel bir alan meydana gelecek. Eski ve yeninin karıştığı bir çarşı oluştu. Birkaç ay içinde bölge canlanmış olur inşallah.” dedi.

SOKAK HAYVANLARI İÇİN ÖZEL PROJE

Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, sahipsiz sokak hayvanları için özel bir proje hayata geçirdiklerini belirterek, “Mevcutta Türkiye’nin en iyi hayvan barınağı Konya’da. Üç merkez ilçe belediyemizin de sahipsiz sokak hayvanlarını götürüp hem kısırlaştırıldığı hem aşılarının yapıldığı hem de bakımının yapıldığı barınak burasıydı. Yeni kanunla düzenlemeden sonra bizim gibi büyük ilçelerin yaklaşık nüfusu 25 binden büyük ilçelerinde barınak yapma zorunluluğu geldi. Bizde bununla ilgili hemen çalışmalara başladık. İnşallah yakın zamanda Doğal Yaşam Alanını tamamlamış olacağız. Çok ciddi sayıda sahipsiz sokak hayvanı var. Kanun daha önce sahipsiz sokak hayvanını alın barına götürün bakımını yapın ve 25 günün sonunda aldığınız yere geri bırakın diyordu. Bizi en büyük sıkıntıya sokan şey aldığımız yere geri bırakmaktı. Biz öldürmekten hiç bahsetmiyoruz. Aklımızın ucundan bile geçmiyor. Biz iki tarafından gönlünü ferah tutacağı bir çalışma yapıyoruz şuanda. Sahipsiz sokak hayvanlarını doğal yaşam ortamlarından alıp bütün bakımlarını yapıp ‘Doğal Yaşam Alanı’nda beslemeye devam edeceğiz. Doğal Yaşam Alanı için ormandan tahsisimizi istedik bütün işlemler bitince hayvanlarımızın bütün ihtiyaçlarının karşılandığı ve barınacağı bir alan olarak hizmet vermeye başlayacak. Tahminimce yaklaşık üç ay içinde sokakta sahipsiz sokak hayvanı sirkülasyonu neredeyse sonlanmış olur diye umut ediyorum.” ifadelerini kullandı.

LÜZUMSUZ TEK BİR KURUŞ HARCAMA YAPMIYORUZ

Meram bütçesiyle de ilgili konuşan Başkan Kavuş, “Çalışanlarımızın ekonomik şartlarını iyileştirmeyle ilgili ciddi iyileştirmeler yaptık. Bundan yaklaşık bir buçuk iki ay önce en son toplu sözleşmeyi imzaladıktan sonra şuanda yaklaşık asgari ücretin iki katına yakın en düşük maaş alan arkadaşlarımız var. Ciddi bir iyileştirme yapıldı. Belediyeler bir hizmet üretir, iki fiziki yatırımlar yapar. Fiziki yatırımında da hizmet üretiminde de ana kaynak inanın kendisidir. Belediye çöp toplar ama onu toplayan insanlar sürekli çalışır. En fazla yatırım hizmette ve fiziki yatırımlarda. Bütçemiz tabii ki belli diğer belediyelere göre daha az gelire sahip bir ilçe belediyesiyiz. Müstakil evlerden oluşan bir ilçeyiz. Bundan bir şikayetimiz yok. İlçemizin doğal güzelliği ve Meram’ı Meram yapan güzellik budur. Bu güne kadar olduğu gibi geçen dönemde izah etmiştik. Beş yılın sonunda bütçemizim iki buçuk üç katına yakın bir yatırım yapmışız. Bütün bakanlıklardan farklı hizmetler ve yatırımlar alabilen bir belediye başkanı oldum. En büyük gücümde bu olmuş oldu. Yine o şekilde devam ediyoruz. Depreminde ülkemizde her bir bireye ve her bir kuruma getirmiş olduğu yükümlülükler oldu. Bu sıkışık dönemde de olsa yine hizmetler yapamaya bu kriz dönemini en az hasarla atlatmaya çalışıyoruz. Lüzumsuz tek bir kuruş harcama yapmadan. Biz zaten tasarruf genelgesinin her bir maddesini uygulayan bir belediye idik.” ifadelerini kullandı.

DOSD MERAM, TÜRKİYE’YE VE AVRUPAYA ÖRNEK OLDU

DOSD Meram’ın örnek bir proje olduğunu ifade eden Kavuş, “DOSD Meram’da yaklaşık bir yılı devirdik. Türkiye’de bu anlamda örneği olmayan bir kurum oldu. Burası aynı SOBE örneğindeki gibi, o da otizm konusunda şuanda Türkiye’de ve Avrupa’da örnek gösterilen bir proje. Önümüzde de öyle bir örnek olması bizim için çok büyük bir avantaj oldu. Bizim Türkiye’de Down sendromlularla ilgili projeye ilk başladığımızda Türkiye’de gidip örnek alacağımız gezelim görelim bu insanlar bunu nasıl yapmış diyebileceğimiz bir yer yoktu. Avrupa’da da araştırdık Necmettin Erbakan Üniversitesindeki hocalarımızla çalışıyoruz. Avrupa’da buna uygun bir merkez bulamadık. Ekibin tecrübesiyle bir eğitim modelini geliştirmiş olduk bir yılın sonunda. Çocuklarımızın göstermiş olduğu gelişim bizim için gerçekten çok önemli. Biz ailelerle çocuklarla ve şimdi okulda eğitim almayan yaşı büyük çocuklar var. Onlar herhangi bir eğitim kurumunun ilgilenmediği bireyler. Bunlarla ilgili iki sınıf oluşturduk meslek edindirme kurslar altından kurslar veriyoruz. Aynı zamanda tamamen Down sendromlarda oluşan bir spor kulübü kurduk. Bizim amacımız onların yanında olduğunu her zaman göstermek. Şuan 80 öğrencimiz var yakında sayımız 120’ye ulaşacak. Biz burada Meram, Büyükşehir Belediyesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, dernek ve hayır severlerimizde devletin sunduğu eğitimin iki katını veriyoruz. Elhamdülillah çok güzel gidiyor. Meramın en güzel yerinde böyle bir hizmette bulunuyoruz. Kendi kendine yeten bir şehir olmaya çalışıyoruz.” dedi.

LYSTRA ANTİK KENTİ TURİZMİN YENİ ROTASI

Lystra Antik Kentin de önemli bir tarih merkezi olduğunu ifade eden Kavuş, “Lystra Antik Kenti ile ilgili çalışmaları mevsimin izin verdiği ölçüde devam ettiriyoruz. Etrafına güvenlik alanını oluşturduk. Kameralarla aydınlatmalarla orada konteynerlerle orada barınabilecek bir alan oluşturduk. Çalışma umduğumuzdan hızlı gidiyor. Bulgularda çok hızlı çıkmaya başladı. Lystra dünya çapında bilinen bir yer. İncil’de geçtiği için Avrupa’nın bir çok müzesinde ünlü ressamların betimleyerek resimlerini yaptığı bir bölge. Dolayısıyla yapılan çalışmalar dünyada bir karşılık bulacak. Konya’nın ve Türkiye’nin turizmini katkı sunacağına hepimiz yüzde yüz inanıyoruz. Bu bir hayalden ziyade gerçek. Tanıtmak için uğraşmayacağız. Ortaya çıkanı çıktığını duyurduğumuz an zaten bu dünya da bilinen bir şey. Avrupalılar tarafından kutsal kitaplarında geçtiği için zaten onlar için kutsal ve bilenen bir yer. Burası hazır dediğimiz zaman ciddi bir turizm hareketliliğine katkı sağlayacak.” dedi.

MÜZE MERAM ÇOK BEĞENİLDİ

Müze Meram’ın çok beğenildiğini belirten Kavuş, “Meram Müzesi yavaş yavaş hareketleniyor. Ciddi bir külfeti var. Belediyenin her yaptığı tesisin külfetinin tamamını yüklenmesi demek yeni tesis yapamaması demek. Şimdi biz spor tesisleri yapıyoruz, bunlardan ücret alınmalı ki oralar yaşayabilsin. Yıllardır konuşmuyor muyuz Mevlana Müzesinin ücretsiz olmasının ne kadar tahribata sebep olduğunu? Kıymeti bilinmiyor. Burası sürekli gelinecek bir yer değil, yanı bir kere gelinecek bir yer. Bir etliekmek parasını verilmeli, yani bir insan birkaç saatini geçirebileceği Konya’nın eski kültürünü neredeyse tamamının anlatabileceği bir yer. Her çıkana soruyoruz. Verdiğiniz ücretin karşılığını aldınız mı, diye. Misli misli aldık diyorlar.” dedi.

Ömer Sarıkulak ise Başkan Kavuş’a Meram’da yapılan çalışmaların ilçeye değer kattığını ifade ederek ziyaretlerinden dolayı teşekkür edip çalışmalarında başarılar diledi.

BENZER HABERLER
17.10.2024 16:15
Konya'nın kadın muhtarları mahallelerine en iyi hizmeti vermek için çabalıyor